Wspaniałość artystyczna kościoła w Chrzanowie przez pryzmat jego ołtarzy
Scena historyczna „Cud nad Wisłą”, której twórcą jest Marian Konarski, wzbudza wyjątkowe zainteresowanie na lewej stronie kościoła. W zasięgu wzroku mamy prawie wszystkie ołtarze, z wyjątkiem tych dedykowanych św. Stanisławowi i Matce Bożej Częstochowskiej, które znajdują się w bocznych kaplicach. Z lewej strony widnieje ołtarz ozdobiony ukazaniem Ukrzyżowania.
Choć Grupa Ukrzyżowania nadal pozostaje w kościele, umiejscowiona na belce tęczowej, to sama konstrukcja ołtarza została podarowana do żareckiej kaplicy w roku 1960. Wyjątkowo zachował się ornament przedstawiający Boga Ojca, który obecnie przechowywany jest w kościele w Żarkach. Cech Kapeluszników z Chrzanowa stanowił fundatora tego ołtarza – opisuje Kamil Bogusz, który pełni funkcję dyrektora Muzeum w Chrzanowie.
Widoczna jest również ambona, która do roku 1979 zajmowała inne miejsce, przed przesunięciem na obecną lokalizację. Jej fundacja miała miejsce w roku 1897. Obok niej znajduje się ołtarz ufundowany przez Cech Rzeźnicko-Masarski, dedykowany Przemienieniu Pańskiemu. Obecnie jest on przechowywany w Chełmku. Po środku widoczny jest „pająk”, dar od Towarzystwa Zaliczkowego z Chrzanowa z 1935 roku.
Przy łuk tęczowy przylega ołtarz św. Antoniego, który jest dziełem chrzanowskiego cechu krawieckiego. Główny ołtarz, zbudowany według projektu Franciszka Urbańczyka, powstał za sprawą ks. Władysława Głębockiego – proboszcza kościoła w tamtym czasie. Obecny jest także ołtarz św. Anny vel św. Józefa, będący własnością Cechu Rzemiosł Różnych. Znajduje się w nim obraz pochodzący z pracowni Tomasza Dollabelli lub być może jego autorstwa, który wcześniej zdobił kaplicę zamkową zamku Tenczyn – dodaje Kamil Bogusz.